mennessä Tiina Hasari | maalis 11, 2022
Kiertopistetyöskentely Alakohtaisia oppitunteja voi toteuttaa esimerkiksi ryhmätöinä, samalla rastipisteitä kiertäen. Oppitunti voisi sisältää neljä rastia, joista kolme on tunnin varsinaisiin tavoitteisiin liittyviä ja yksi olisi liikunnallinen rasti. Liikunnallinen...
mennessä Tiina Hasari | maalis 4, 2022
Turvakoris Fyysinen aktiivisuus opetuksessa Jaa luokka kahteen joukkueeseen. Joukkueet heittävät jonossa vuorotellen pientä koripalloa koriin (oveen liitettävä pieni koripallokori). Pallon osuessa koriin, joukkue saa opetusaiheeseen liittyvän kysymyksen, johon...
mennessä Tiina Hasari | maalis 4, 2022
VR -pelit Tekemistä tauoille ja palautuminen Opiskelijoille on tarjottu mahdollisuus kokeilla virtuaalisia, liikunnallisia pelejä lisätyn todellisuuden kautta. Tällaisia lajeja ovat muun muassa hiihto ja laskettelu. Opiskelijat ovat päässeet pienissä ryhmissä...
mennessä Tiina Hasari | maalis 4, 2022
Työsalin taukotila Tekemistä tauoille Kootkaa opiskelijoiden työsalin yhteyteen taukotila, johon voi tuoda liikettä lisääviä välineitä esim. leuanvetotanko, puristimia, kuminauhoja, pingis, kuntopyörä ja soutulaite. Tila on helposti saatavilla taukojen aikana...
mennessä Tiina Hasari | maalis 4, 2022
Kannakkeen etsintä Fyysinen aktiivisuus opetuksessa ja yhteistyö Opiskelijat jakautuvat/jaetaan3-4 hlön ryhmiin. Opettaja antaa opiskelijoille tehtäväksi etsiä kampuksen alueelta LVI-kannakkeita ja ottamaan näistä kuvat. Ensimmäisenä kuusi kannaketta löytänyt joukkue...